Pursimiehenkadun Alepa, klo 16:30:

Kassaneiti: "15 euroa 70 senttiä."
Minä: "No mihinkäs minä nyt sen lompakon...? Nyt on tainnu kuule käydä niin, että jäi lompakko autoon."
Kassaneiti: "No eipä tuo mitään, laitan nämä ostokset syrjään siksi aikaa..."

Kävelen autolle, eikä sieltä mitään lompakkoa löydy. Lasken parkkirahapennoset, ja taskun pohjalla olevan femman yhteen, ja saan tulokseksi 10,85. Ja hiphei, takakontissa on kassi täynnä tyhjiä pulloja! Just, suurin osa on Lidlin pulloja - mutta 90 sentin edestä löytyy käypää kamaa.

Eikun pulloautomaatille. Kone ei suostu ottamaan uusia palautuspulloja vastaan, joten kiikutan ne kassaneidille.

Minä: "Joo, multa jäi tuo kassi..."
Kassaneiti: "Kas tässä, ole hyvä!"
Minä: "...mutta ei sitä lompsaa autosta löytynyt. Tässä olisi kuitenkin pullokuitti, pari tällaista, eh, tyhjää pulloa ja vähän parkkirahoja..."
Kassaneiti: "Vielä uupuu 3,95. Jätetäänkö jotakin pois?"
("...eikun mä varastan sen mihin rahat ei riitä...", ajattelen 70 metrisen jonon kertyessä taakseni...)
Minä: "No mitäs siellä nyt olikaan..."
Kassaneiti: "Iltis, mehua, juusto..."
Minä: "Juusto, joo, juusto! Ota se pois, sitten taitaa jo riittääkin."
Kassaneiti: "Joo, kyllä riittää!"
Minä: "Kiitos, ja sori..."
Kassaneiti: "Eipä mitään. Heihei!"
Minä: "Kiitti moi!"

Exit scene...

Mitäköhän huomenna?